HĺRES ELTŰNÉSEK
1866. Nyomtalanul eltűnt a „Lotta” vitorlás hajó, két évvel később a „Viego”. Elképzelhető, hogy tűzvész vagy szélvihar végzett velük.1872 decemberében az angol „Dea Gratia” New Yorkból Gibraltár felé tartott, amikor szembetalálkozott egy különös hajóval.
1866. Nyomtalanul eltűnt a „Lotta” vitorlás hajó, két évvel később a „Viego”. Elképzelhető, hogy tűzvész vagy szélvihar végzett velük.1872 decemberében az angol „Dea Gratia” New Yorkból Gibraltár felé tartott, amikor szembetalálkozott egy különös hajóval. David Morehouse kapitány meglepődve ismerte fel benne a „Mary Celeste”-t, amely egy hónappal korábban hagyta el New York kikötőjét, ezután azonban nyomtalanul eltűnt. Mivel a jelzéseire senki sem válaszolt, a kapitány csónakot küldött a néma hajó átvizsgálására. A fedélzeten egyetlen ember sem volt.1890-ben Új-Zélandból indult el a „Marlborough” vitorlás, rakománya fagyasztott birkahús és gyapjú volt, ami nem számított értékes zsákmánynak a kalózok szemében. Nem érkezett meg Angliába, ezért eltűntnek nyilvánították. Huszonhárom (!) évvel később sok ezer kilométerre Új-Zélandtól, Dél-Amerika déli csücskénél, a Horn-foknál találták meg. Feltűnő módon a hajó teljes vitorlázattal haladt a gyenge szélben. A fedélzeten megdöbbentő látvány fogadta a látogatókat: a személyzet és az utasok a hajón voltak – de holtan! Mintha minden hajóst a szolgálati helyén, egyetlen pillanat alatt ért volna a halál, semmi gyanús nyom, semmi bűnjel. A csontokat nem tudták elszállítani a viharossá váló időjárás miatt.1918-ban tűnt el az amerikai haditengerészet „Cyclops” nevű, 19 000 tonnás szállítóhajója: 309 tengerész közül egy sem került elő.1945. december 5. A floridai Fort Landerdale repülőtérről öt Grumman-Avenger típusú repülőgép szállt fel 14 fős személyzettel, Charles Taylor hadnagy vezetése alatt. A Karib-tenger felé vezető útvonalon a hadnagy rémülettől eltorzult hangon a következő jelentést adta le: „... letértünk a kijelölt útirányról... teljesen zavaros lett a tájékozódásunk... az óceán egészen különös... nem látjuk a szárazföldet sem... ismétlem: nem látjuk a szárazföldet... a Nap sehol... semmit sem látunk...” Az adás itt megszakadt. A földi bázis azonnal elindított egy Martin-Mariner vízi repülőgépet. Máig nem tudják, mi történt az öt Grummannal és a Martin-Marinerrel.1948. január 29-én a Star Tiger négymotoros repülőgép hatfőnyi legénységgel és 25 utassal, köztük A. Cunninghammel, a brit légierők marsalljával, 380 mérföld távolságban volt a Bermuda-szigetektől. A földi központ rádiótávírásza még vette a közlést: „Az időjárás és a repülés kitűnő”, ezután viszont a repülőgép nyomtalanul eltűnt.1948. január 30-án Bahama közelében nyoma veszett egy utasszálító repülőgépnek 40 utassal a fedélzeten.1948 áprilisában Miami közvetlen közelében eltűnt egy DC-4 típusú utasszállító repülőgép.1948-ban egy Szingapúrban állomásozó brit hadihajó távirásza rutinszerűen átkapcsolt a tengeri vészjelzésre fenntartott hullámhosszra. A készülék azonnal működésbe lépett, pont-vonás formájában a következő üzenet érkezett: „SOS... SOS... SOS... Urang Medan tehergőzös... parancsnok és legénység halott... senki nincs életben... Urang Medan tehergőzös... most én is meghalok...”. Azonnal betájolták a vétel irányát, és megállapították az „Urang Medan” helyét a Malaka-szorosban.
Azonnal elindították a mentőakciót, kis híján sikertelenül, a hajó ugyanis a bemért helytől nyolcvan kilométerre volt. Mozdulatlanul állt. A mentőosztagot rémületes látvány fogadta: a kapitány és a kormányos holtan feküdt a hídon, a legénység többi tagja szintén. Az utolsó üzenetet küldő távírászt a készülékére borulva találták meg. A tetemeket alapos bonctani vizsgálatnak vetették alá Szingapúrban. Eredménytelenül.1950. Nyomtalanul eltűnt a „Sandra” teherhajó.1955. A Bermuda-háromszög térségében teljesen elhagyatottan megtalálták a „Connemara-IV” sporthajót. A fedélzeten senki sem tartózkodott, sérülésnek, műszaki hibának természetesen nyoma sem volt.
|