1963. augusztus 28. - két KC-135 üzemanyagtöltő-repülőgép egyidejű eltűnése
A Legenda változata: a két tankergép egyszerre szállt fel a légierő homesteadi támaszpontjáról. Délben leadták szokásos jelentésüket, és amikor Miamitól ~1400 km-re északkeletre és Bermudától ~540 km-re nyugatra voltak. Többet nem hallottak róluk. Az utolsó pozíció közelében roncsokat találtak, majd két nap múlva 360 km-re második roncsmezőt is találtak, amely ellentmond annak a feltételezésnek, hogy a gépek összeütköztek, vagyis mindkét gépet önállóan érte szerencsétlenség, amely nagyon valószínűtlen.
A tények: a keresés alig három órával a baleset után, 15 órakor indult (mivel 14.00-s tervezett érkezési idejük már rég elmúlt, ráadásul a 13.00-kor esedékes helyzetjelentést is elmulasztották), és még augusztus 28-án egy bermudai keresőgép olajfoltot észlelt a KC-135 utolsó jelzett pozíciója közelében, az egyik mentőhajó pedig a repülőkhöz tartozó mentőmellényt halászott ki. Augusztus 29-én három üres mentőtutajt, navigációs térképeket, repülőgép-burkolatot, felszereléstokokat és egy sisakot talált az Azalea City nevű hajó. A sisak Gerald Gardner századosé volt az egyik gépről. Pénteken találták a második „roncsmezőt”. Ebben az úszó hulladékban azonban Fred Brent őrnagy, a légierő orlandoi támaszpontja légi mentőszolgálatának tagja szerint semmi sem volt, ami két gép közül bármelyikről származhatott volna. Ezt a nyilatkozatot a Legenda nem szokta emlegetni.
A légierő azzal zárta le az esetet, hogy a két repülőgép összeütközött. A repülők utazósebessége mellett akár két kilométeres rés is néhány másodperc alatt bezárulhat, ha egyszer ütközőpályára kerültek.
|