1963. február 4. - Marine Sulphur Queen teherszállító
A hajó olvasztott (135 °C-os) ként szállított a texasi Beaumontból a virginai Norfolkba. Február 2-án indult, 4-én kora reggel (valójában 1 óra 25 perckor) Key Westtől ~500 km-re nyugatra adta le kötelező helyzetjelentését (valójában magánközleményt sugároztak a hajó egyik utasától). Ettől kezdve három napig nem volt kapcsolat a hajóval, és 7-én jelentették be eltűnését. Néhány mentőmellényen kívül semmit sem talált a keresőakció. A Parti Őrség a tanukihallgatásokat úgy zárta le, hogy a rejtélyt nem oldották meg.
A szerencsétlenségnek hajnali 1 óra 25 perc és délelőtt 11 óra 23 perc között kellett bekövetkezni, mivel az utóbbi időpontban az RCA Radio már nem tudott kapcsolatba lépni a hajóval. Következésképp nem távolodhatott el nagyon messzire a hajnali pozíciójától (É 25°45’ Ny 86°0’). Becsült helyzete a menetirányból és a sebességből következően fél tizenkettőkor É 24°40’ Ny 83°19’. Ez a pont a floridai szoros nyugati bejáratánál van (ahová nyugat felől érkezett), bőven kívül a Bermuda-háromszögön. A Texaco California gőzhajó, amely ~60 km távolságra volt a Marine Sulphur Queen hajótól, ezidőben időjárás-jelentést adott, mely szerint erős, a Beaufort-skála szerint 6-11-es északi szél (40 km/h és 130 km/óra közötti, a jelzés pontatlansága az alap szélerősség és a széllökések kombinációjából ered) és erős hullámzás volt tapasztalható. Az oceanográfiai hivatal szerint legalább 5 méteres hullámokkal kellett szembenézni ).
A kapcsolat megszakadásáról nem értesítették idejében a Parti Őrséget, mivel sem a 48 órás helyzetjelentés, sem a 24 órás megérkezési jelentés elmaradására nem reagáltak).
A Legendával ellentétben a hajóról számos azonosítható maradvány került elő, így elsüllyedését ténynek kell tekinteni). Ezek a következők:
- 8 darab mentőmellény
- 5 darab mentőöv
- 2 darab névtábla
- 1 darab ing
- 1 evezőtöredék
- 1 darab olajos viharkanna
- 1 darab benzineskanna
- 1 darab kúp alakú bója
- 1 darab ködkürt
A vizsgálat által számbavett lehetséges baleseti okok:
- Robbanás a kénrakományban
- A hajótest tartógerendájának hibája, a hajó kettérörése
- Borulás az erős szélben és hullámzásban
- Gőzrobbanás a 135 °C-os tartályokban
A Marine Sulphur Queen erősen átalakított hajó volt, a süllyedésbiztos rekeszeit a teljes hosszon kiszerelték belőle, hogy a kéntartályt elhelyezhessék. Ezzel bármilyen lék vagy a hajó kettérörése esetén a süllyedés elkerülhetetlenné vált. 1972-ig húzódott a balesetet követő pereskedés, és az Egyesült Államok Legfelsőbb Bírósága 1972-ben helyben hagyta azt az első fokú ítéletet, mely szerint a hajó tengerjárásra alkalmatlan volt.
|